Lise öğrenimini Galatasaray Lisesi’nde tamamlayan Emre Kurtoğlu, 1998 yılında ise Galatasaray Üniversitesi İşletme Bölümü’nden derece ile mezun oldu. 2013 yılında London Business School’un üst düzey yöneticilere yönelik sunulan Pazar Yönetim Stratejileri (Market Driving Strategies) programını başarı ile bitirdi. Emre Kurtoğlu kariyerine Danone Süt Grubu’nda Satış Geliştirme ve Ticari Pazarlama Uzmanı olarak başladı. 2000-2003 arasında Danone İçecek Grubu Modern Kanal ve Ticari Pazarlama Grup Müdürü olarak çalıştı ve daha sonra ise görevine şirketin İhracat Grup Müdürü olarak devam etti. Nisan 2004-Eylül 2005 arasında Sabancı Grubu tarafından kurulan GıdaSa’da Yurtiçi Müşteriler Satış Grup Müdürü olarak, yurtiçi operasyonlarda görev yapacak ekibi oluşturdu ve 7 farklı kategorinin lansmanını gerçekleştirdi. 2005 yılından itibaren ise çalışmalarını tekrar Danone çatısı altında sürdüren Emre Kurtoğlu, 2008 yılına kadar Danone İçecek Grubu’nun Ticari Pazarlama ve İhracat Grup Müdürlüğünü yürüttü; 2009 yılına kadar geçen sürede ise Danone Süt Grubu’nun İş Geliştirme Grup Müdürü olarak çalıştı. Emre Kurtoğlu 2009-2015 yılları arasında çalıştığı Kimberly Clark Türkiye – Kağıt Ürünleri’nde ise önce Ticari Pazarlama Grup Müdürü olarak görev yaptı. Daha sonra Ticari Pazarlama ve Distribütör Kanalı Grup Müdürü olarak, şirketin 5 yıllık stratejik planlamasının oluşturulmasında rol aldı. 2013-2014 arasında Yetişkin Ürünleri İş Birimi Pazarlama Direktörü; 2014-2015 arasında ise Bebek ve Çocuk Ürünleri İş Birimi’nin Pazarlama Direktörü olarak çalıştı. 2015 yılında Mavi ’de Chief E-Commerce Officer’ı ( E-Ticaret’ten Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) olarak göreve başladı ve markanın Türkiye, ABD, Kanada ve Almanya e-ticaret faaliyetlerinin tamamından sorumlu oldu. 2016 yılında itibaren ise Kurtoğlu, Mavi’deki çalışmalarını şirketin Chief Category Officer (Kategoriden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı) olarak sürdürdü. Pizza Pizza’nın Türkiye’nin önde gelen yatırım fonlarından Meditera Capital tarafından satın alınmasıyla birlikte iş hayatına Ekim 2018 itibarıyla Pizza Pizza’nın CEO’su olarak devam etti ve şirketin yeniden yapılanmasında ve global pazarlama planları çerçevesinde Terra Pizza’ya dönüşümünde önemli rol oynadı. Kurtoğlu kariyerine Terra Pizza CEO’su olarak devam etmektedir.